وبلاگ پیچ آنلاین

واشر هزار خاری چیست و چرا از آن استفاده می‌کنند؟

نویسنده:پیچ آنلاین.

واشر هزار خاری چیست و چرا از آن استفاده می‌ کنند؟

این مدل واشر که با نام واشر بشقابی آجدار نیز شناخته می‌ شود، معمولا، برای اتصال پیچ و مهره به کار می‌ رود؛ همچنین، واشر هزار خاری به دلیل ویژگی منحصر به فردی که در استحکام اتصالات از خود نشان می‌ دهد، زمانی که درگیری بالایی بین پیچ و واشر باشد، بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حقیقت، یکی از پرکاربردترین قطعات برای استحکام بخشیدن به اتصالات در تجهیزات مختلف صنعتی و سازه‌ های ساختمانی است. در ادامه این متن، بیشتر در مورد واشر‌های هزار خاری توضیح می‌ دهیم، پس تا انتها همراه ما شوید.

جمع-بندی_dlUhgs

آشنایی با واشرهای هزار خاری

واشر هزار خار یا بشقابی با استاندارد DIN 9250 در صنعت پیچ و مهره و اتصالات کد‌گذاری می‌ شود. این نوع واشر با توجه به محیط مورد استفاده، به‌ صورت خود رنگ، گالوانیزه سرد، گرم و دا کرومات تولید و روانه بازار می‌ شود.

از طرفی، متریال این دسته از واشر‌ها، هلی استیل و فولادی است و متریال استیل این محصول به دو گرید استیل 304 و استیل 316 تقسیم‌ بندی می‌ شود. این نکته را هم در نظر داشته باشید که گرید 316 نسبت به استیل 304 قیمت بالاتری دارد.

چرا از واشرهای هزار خاری استفاده می‌ شود؟

به طور معمول، از واشر هزار خاری برای اتصالاتی که در شرایط لرزش بالا قرار دارند یا اصطکاک در آن‌ ها زیاد است، استفاده می‌ کنند. از طرفی، ویژگی فنری این نوع واشر باعث شده است که در صنایع مختلف نفت، گاز، پتروشیمی، الکترونیک، خودرو و سازه‌ های مختلف به کار رود.

در حقیقت، واشر هزار خار که گاهی در بازار با نام واشر نورد لاک (Nord lock) هم شناخته می‌ شود، از کشش به‌ جای اصطکاک استفاده می‌ کند. به همین دلیل، وقتی که یک اتصال پیچ و مهره در معرض ارتعاش و بار‌های مکانیکی شدید قرار می‌ گیرد، این نوع واشر باعث محکم‌ شدن اتصالات پیچ شده، خواهد شد.

مزایای استفاده از واشر هزار خار

این دسته از واشر‌ها معمولا، در سایز‌ها و متریال گوناگون تولید و به بازار عرضه می‌ شوند که مزایای زیر را نیز به همراه دارند:

  • قابلیت قرار گرفتن سریع و آسان در محل اتصال با ابزار‌های دستی؛

  • مقاومت بالا در برابر خوردگی بالا؛

  • داشتن قابلیت فنری؛

  • مناسب برای محیط‌ هایی با لرزش بالا.

در نهایت، جنس این نوع واشر‌ها به گونه‌ ای است که معمولا، قابلیت استفاده مجدد از آن‌ ها در جا‌های دیگر وجود دارد.

چرا-از-واشرهای-هزار-خاری-استفاده-می-شود_UHSIwC

قیمت واشر هزار خاری چقدر است؟

قیمت واشر هزار خار به عواملی همچون جنس و سایز بستگی دارد. همان‌ طور که اشاره شد، واشر‌های هزار خاری با دو متریال فولاد و استیل تولید می‌ شوند که نوع استیل این واشر‌ ها نسبت به جنس فولادی قیمت بالاتری دارند؛ همچنین، هرچه سایز واشر بزرگ‌ تر باشد، قیمت آن نیز افزایش خواهد یافت. در نهایت، می‌توان این موضوع را هم در نظر داشت که با توجه به وارداتی بودن واشرهای هزار خاری، نوسانات نرخ ارز نیز بر روی قیمت این محصول تاثیر می‌ گذارند.

سایز‌بندی واشر هزار خار

سایز‌بندی واشرهای هزار خاری نیز همانند واشر‌های دیگر است با 3 عدد مشخص می‌ شود. عدد اول بیانگر قطر داخلی واشر، عدد دوم نشان‌ دهنده قطر بیرونی و عدد سوم، ضخامت واشر را تعیین می‌ کند.

جمع‌ بندی

در متن بالا در مورد واشر هزار خاری و کاربرد آن مطالبی را با شما در میان گذاشتیم. کاربرد این نوع واشر بیشتر در شرایط لرزه‌ ای و با اصطکاک زیاد خواهد بود. این نکته را هم مد نظر قرار دهید، افرادی که برای پروژه‌ های خود نیاز به واشر دارند، باید قبل از انتخاب واشر به جنس و ابعاد آن توجه داشته باشند.


درباره پیچ آنلاین

پیچ آنلاین با تکیه بر ایده خرید و فروش اینترنتی پیچ و مهره و با توجه به نیاز شفافیت در بازار ایجاد شد. ما با اطلاع رسانی کامل و به روز قیمت کالا ها و امکان انتخاب آنها و همچنین ارائه اطلاعات تخصصی در مورد هر محصول سعی در این داریم که فرآیند انتخاب و خرید از بین تنوع محصولات پیچ و مهره را برای شما تسهیل کنیم